Landini

Giovanni Landini je leta 1884 po ustanovitvi svojega podjetja v italijanskem mestu Fabrici začel izdelovati različne kmetijske naprave in stroje, kot so mlatilnice in lokomobile.

.
Družina Landini, Giovanni Landini sedi na desni

  

Ker je predvidel, da bo prihodnost pripadala motorjem z notranjim zgorevanjem, se je ob koncu 19. stol. posvetil razvoju svoje izvedbe stacionarnega motorja z žarilno glavo, ki ga je prvič predstavil na svetovni pariški razstavi leta 1900, samo nekaj let po tem, ko je podjetje Richard Hornsby and Sons predstavilo svoje motorje.


Stacionarni motor Landini z žarilno glavo

Landini je motor še izpopolnil in trgu ponudil več različic z močjo od 7,4 kW (10 KM) do 25,7 kW (35 KM). Stroj je tudi pritrdil na podvozje s kolesi, da ga je bilo mogoče premikati. S tem je postal uporaben za pogon različnih strojev, kot so mlatilnice, slamoreznice, vodne črpalke, drobilniki kamna itn. V prvih letih proizvodnje so prodali okrog 200 kosov na leto.


Stacionarni motor Landini na podvozju


Stacionarni motor Landini na tirnicah

Leta 1925 je eden od Landinijevih sinov zasnoval traktor moči 22 kW (30 KM) z njihovim motorjem z žarilno glavo.


Prvi traktor Landini 25/30 HP z motorjem z žarilno glavo

Nekaj osnovnih podatkov modela 25/30 HP: motor z žarilno glavo prostornine 11800 cm3, vodno hlajen, 320 o/min, teža 2200 kg, menjalnik 3 prestave naprej 1 nazaj.


Landini 25/30 HP

Traktor se je zelo dobro izkazal pri različnih kmetijskih opravilih. Tri leta pozneje je pod­jetje začelo serijsko proizvodnjo traktorjev z žarilno glavo.

 
Fotografija delavcev v tovarni Landini okrog leta 1935


Landini model 40HP / začetek prizvodnje 1932

Na začetku 30. let prejšnjega stoletja so bili njihovi izdelki že precej dovršeni in uporabniki so jih cenili zaradi robustnosti, enostavnosti in zanesljivosti.

    

Traktorje Super Landini so z majhnimi prede­lavami proizvajali od leta 1934 do leta 1953.


Super Landini

Največja moč motorja model Super Landini, ki je imel samo en le­žeče nameščen valj s prostornino 12.200 cm3, je bila 35,3 kW (48 KM) pri 620 o/min. Hlajenje motorja je bilo vodno termosifonsko, mazanje pa tlačno. Rezervoar je lahko spre­jel 85l goriva. Premer zadnjih koles je bil 1200 mm in sprednjih 900 mm. Traktor z maso 3500 kg je bil opremljen z menjalnikom s tremi prestavami za vožnjo naprej in z eno za vzvratno vožnjo. V tretji prestavi je lahko dosegal največjo hitrost 6,2 km/h. Opremljen je bil tudi z električnimi lučmi, za proizvodnjo elektrike pa je uporabljal dinamo, ki je do­bivala pogon prek jermena od velikega bočno pritrjenega motornega vztrajnika. Ravno ta mu je poleg žarilne glave dajal značilno obliko. Poleg uporabe v kmetijstvu je bil primeren tudi za pogon različnih stacionarnih strojev in kot vlečno vozilo v industriji. Super Landinije so pozneje opremljali tudi s pnevmatikami.

Podjetje je imelo v proizvodnem programu še druge izvedbe traktorjev z motorjem z ža­rilno glavo. Najmočnejšega v seriji so ponudili tudi v polgosenični izvedbi.


Vsi modeli traktorjev Landini z motorjem z žarilno glavo.

Landini 25/30 HP


Landini  25/30HP, l.1928, 11800 cm/3 (testa calda), 25-30 HP, 320 o/min, teža 22
00 kg, hitrost 3,2 km/h

Landini 40HP



Landini 40HP. l.1932, 14327 cm/3 (testa calda), 40 HP, 500 o/min,  teža 3300 kg

Super Landini 


Super Landini, l.1934, 12208 cm/3 (testa calda),48 HP, 620 o/min, teža 3.650 Kg

Landini Velite


Landini Velite l.1935, 
7222 cm3 (testa calda), 30 HP, 720 o/min, teža 2300 kg. Fotografija je iz srečanja v Komendi 2009

Landini Buffalo


Landini Buffalo, l.1934, 9118 cm/3 
(testa calda), 40 HP, 720 o/min, teža 2650 kg

Čeprav je bil  traktor estetsko in mehansko dodelan so izdelali samo približno 200 primerkov v 10 letih. Motor je imel napako, ki jo nikakor niso mogli odpraviti. Deloval je brezhibno, vendar je v zavojih dobil raskav glas. Danes, več kot 75 let po njegovem rojstvu še vedno niso odkrili kaj je vzrok teh težav.

Landini L 25 


Landini L 25, l.1950, 4312 cm/3 (testa calda), 25-30 HP, 880 o/min, teža 1600 kg, zadaj kolesa ali gosenice

Landini L 45


Landini L 45. l.1950, 9503 cm3 (testa calda), 35 - 40 HP, 720 o/min, teža 3100 kg, zadaj kolesa ali gosenice

Po mnenju mnogih je L 45 najboljši  Landinijev traktor. Izhaja iz Landini Buffalo, ki ga je zdaj skoraj nemogoče najti, saj je bilo izdelanih le malo primerkov.

Landini L 35

 
Landini L 35, l.1954, 7222 cm3 (testa calda)35-40 HP, 730 o/min, teža 2600 kg, maksimalna hitrost 15 km/h, zadaj kolesa ali gosenice. Na traktorju sedi lastnik Vinko Koželj iz društva Stari traktor Moste.

Landini L 55


Landini L 55, l.1954, 11309 cm/3 
(testa calda ), 720 o/min, 55-60 HP, teža 3500 kg, zadaj kolesa ali gosenice.

Landini 35/8


Landini 35/8, l.1959, 4312 cm3 
(testa calda), 32 HP, 940 o/min, teža1600 kg, maksimalna hitrost 23 km/h

Landini 44 Mayor


Landini 44 Major, l.1957, 7966 cm3 (testa calda), 44 HP, 730 o/min, teža 2700 kg, maksimalna hitrost 25 km/h

Landini 44 Major izhaja iz 35. Vse funkcije ima skoraj enake, razlika je le v hitrosti. Major doseže tudi do 25 km/h, medtem ko je L 35 dosegel zgolj 15 km/h.

Landini 30


Landini 30, l.1957, 4312 cm3 (testa calda), 30 HP, 880 o/min, teža 1600kg


Originalni Landinijev grelec za žarilno glavo.


Sejem v Veroni leta 1950 - predstavitev modela L25

    

Leta 1957 so začeli proizvodnjo novega majhnega tipa traktorja opremljenega s Perkinsovim dizelskim mo­torjem; z njim so pri Landiniju kot enem od zadnjih evropskih proizvajalcev traktorjev začeli opuščati opremljanje teh strojev z motorji z žarilno glavo. Kljub temu so bili Landinijevi traktorji z motorji z žarilno glavo zaradi svoje robustnosti, vzdržljivosti, enostavnosti in nizke cene vzdrževanja v Itali­ji v uporabi še vse do konca 70. let prejšnjega stoletja. 
Landinijevi traktorji z motorjem z žarilno glavo se uvrščajo med legende evropske traktorske tehnike. Pojavili so se samo nekaj let po tistem, ko je prišel v prodajo prvi velikoserijsko proizvajani traktor z motorjem z žarilno glavo na svetu, Lanzev Bulldog. Vir: Življenje in tehnika

 

Landini traktorji z dizelskim motorjem

Prvi Landinijev traktor z dizelskim motojem je bil modeli R 25 ali Landinetta. Imel je enovaljnii dvotakni dizelski motor z vodnim hlajenjem z močjo od 15K  do 18 KM.  Predstavljen je bil leta 1956 na sejmu v Veroni. 
Leta 1959  je družbo Ladini kupila multinacionalka Massey Ferguson, ki je s tem postala njen 100% lastnik in tako je Landini vstopil v globalno podjetje na področju kmetijskih strojev, dobil tehnologijo in hkrati ohraniti svojo blagovno znamko in posebne barve. 


Landini R 25 Landinetta

Landini R 3000 je bil prvi model  s 4-taktnim dizelskim motorjem. Izdelovali so ga od leta 1961 do 1965. Imel je vodno hlajen motor s prostornino 1580 cm3, največjo močjo 30 KW pri 2200 o/min težek pa je bil 1300 kg.


Landini  R 3000

Leta 1977 je Landini postavil še en mejnik v razvoju traktorjev. Na trg je poslal  prvi traktor z močjo več kot 100 KM in z voznikovim sedeža z visečo platformo.
Tehnični podatki: model 12500, čas izdelave v različnih variantah od 1978 do1990, motor Perkins A6.354.4, prostornina 5800 cm3, max. moč 110KM  pri 2200 o/min, max.hitrost 24,1 km/h,

 


Landini 12500

Še nekaj modelov Landini dizelskih traktorjev z letnico začetka proizvodnje

 
Landini C 25 - 1958

 
Landini R 50 - 1959


Landini C35 - 1959

 

 

 
Landini R 3000 - 1961


Landini R 3000

 
Landiini 8000 - 
1966 


 Landini 8000

 
Landini 5000R - 1967

 
Landiini  C6000 - 1969

 
Landini 9500R - 1971


<< Nazaj