Zgodba o Kramerju KL 200

Kmet Ogrinec Ivan, po domače Medvedov iz Podgorja pri Kamniku, je aprila leta 1968 iz Nemčije pripeljal rabljeni traktor znamke Kramer KL 200, ki je bil izdelan leta 1959. Skupaj s traktorjem je uvozil tudi nekaj manjših kmetijskih strojev in rezervnih delov, kar je razvidno tudi iz carinske deklaracije.  

http://files.moj-splet.si/files/staritraktor.moj-splet.si/Dokument.pdf

Takrat je v Freilasingu na jugu Bavarske zanj plačal takratnih 3394 DM, kar je bila preračunano po takratnem tečaju  (1DM = 3,3 DIN)  11200 DIN. Zanj je plačal je tudi 3248 DIN carine in 1811 DIN prometnega davka. Končna cena,  ki jo je Ivan Ogrinec plačal za traktor je tako znašala 4926 DM.
Traktor in stroji so bili pripeljani v Slovenijo z vlakom in prevzeti na železniški postaji v Ljubljani.

 

Ogrinčevi so ga uporabljali dve leti. Ker je na kmetijo prišel nov italijanski traktor Carraro so Kramerja oddali na kmetijo pri Pernetu na Godič, kjer je bila doma Ivanova žena. Tam je svojemu namenu služil vse do leta 2002. Občasno so ga sicer še uporabljali za delo v gozdu, sicer pa je v glavnem večino časa počival. Janez Ogrinec, ki je prevzel kmetijo po očetu in je član društva Stari traktor Moste in njegov sin Matjaž, sta se v začetku januarja leta 2009 lotila njegove temeljite obnove, za kar sta potrebovala celi 2 leti in 4 mesece. Traktor sta registrirala 12. maja 2011.

  

V postopku restavriranja je bila vsa barva temeljito odstranjena in rja obrušena, ves traktor pa je bil na novo prebarvan z enim nanosom temeljne barve in tremi nanosi pokrivna barve.

 

     

Narejena je bila generala na motorju, kjer so bili zamenjani bati, cilindri, ležaji, semeringi in tesnila. Obnovljena je bila tudi sklopka. Zamenjane so bile tudi vse puše in ležaji na kolesih, smerni kazalci, na novo napeljana vsa električna napeljava, zamenjane ograje na sedežih, akumulator in pokrov za akumulator, vsi vijaki, izdelani so bili novi prednji blatniki in zamenjanih je bilo še nekaj drobnih delov. Traktor je dobil tudi nove prednje gume.

      

         

Vsi zamenjani rezervni deli so bili kupljeni v Avstriji, skupaj z barvanjem pa so stali 2900 eur. Opravljenega je bilo preko 750 ur dela. Vsa večja dela pri restavriranju traktorja, vključno z generalno obnovo motorja, je opravil Matjaž Ogrinec.

  

Še tehniični podatki.
Motor Deutz F2 L712, 2 cilindra, prostornina motorja 1700cm3, moč 18KS in 1850 o/m.
Dolžina 2820mm, širina 1500mm in višina 1570 mm. Medosna razdalja 1765 mm, teža 1270 kg in največja hitrost 20 km/h.
Čas izdelave, od leta 
1958 do 1960. Izdelanih je bilo 2.570 kosov.

Več fotografij in video si lahko ogledate v spodnjih galerijah.