Porsche

Dr.Ferdinand Porsche je bil na pobudo Adolfa Hitlerja pooblaščen za razvoj majhnega kmetijskega traktorja, ki naj bi kot tako imenovani ljudski traktor motoriziral kmetijstvo, vzporedno z Volkswagnom, ki naj bi omogočil masovno motorizacijo prebivalstva. Poganjal naj bi ga dvovaljni zračno hlajeni motor z 11 KM, katerega naj bi uporabljali na manjših in srednjih posestvih. Izdelovali bi ga v novi traktorski tovarni traktorjev v Waldbrolu, rojstnem kraju Roberta Leiya, kot masovni izdelek. Zaradi vojne do serijske proizvodnje ni prišlo, ampak so izdelali le nekaj poskusnih traktorjev.

Leta 1934 je Porsche načrtoval traktor z hidravlično sklopko med  motorjem in prenosom; ta posebnost Porschejevega dizelskega motorja je bila uporabljena v traktorjih vse do zadnjega model leta 1963. Inženirji so leta 1930 verjeli, da kmetje v tistih dneh niso bili sposobni pravilno uporabljati sklopke, ko so se zobniki premikali...

Prof. Dr. F. Porsche je leta 1934 naredil tri prototipe traktorjev in vsi so bili opremljeni z bencinskimi motorji. Porschejev dizelski motor z njegovim edinstvenim sistemom hlajenja še ni bil povsem pripravljena za proizvodnjo. Različni poskusi so šele pozneje pripeljali do tega, da je bilo razvito hlajenje dizelskih motorjev z razponom moči od 14 KM do 55 KM. V zgodnjih petdesetih letih je Prof. Dr. F. Porsche oblikoval 4 osnovne modele motorjev: 1 cil.; 2 cil.; 3 cil.; in 4 cil - vsi imajo posamezne in zamenljivi cilindre in glave. Prof. Dr. F. Porsche je imel na risalni mizi leta 1946 tudi traktor s pogonom na vsa štiri kolesa.

Porsche traktorji so nastali iz nadaljnjega razvoja predvojnih poskusov ljudskega traktorja. Leta 1950 so najprej skupaj z podjetjem Allgeir Werke GmbH  v Urhingu izdelovali traktorje in od leta 1956 z Manesmanovo družbo v Friedrichshafenu, leta 1962 pa je bila proizvodnja traktorjev združena s podjetjem MAN, še v istem letu je Porsche prodal proizvodnjo traktorjev podjetju Renault, ki je leta1963 končal s proizvodnjo traktorjev.

Med letih 1956 in 1963 je bilo izdelanih več kot 125.000 Porsche dizelskih traktorjev. Porshe je naredil tudi poseben traktor, ki je bil prirejen za delo na kavnih poljih, Porshe P312 imenovan tuudi coffe train. Izdelanih je bilo 300 primerkov, vsi pa so bili izvoženi v Brazilijo. Veliko Porschejevih traktorjev še vedno služi pri vsakodnevnem delu na kmetijah po vsem svetu.

      
     Dr. Ferdinand Porsche                                                           Porsche, tovarniško skladišče

V tem časovnem okviru je družba American Porsche diesel Corporation, ki je imela sedež na 808 ulici v Eastonu v Pensilvaniji prodala v Severno Ameriko približno 1000 Porsche dizelskih traktorjev. Večina traktorjev so v tistem času prodajali na vzhodni obali ZDA in Kanadi. Čisto nov Junior je bilo moč kupiti za približno $1750,  Super pa za približno 3600 $. Modelov Standar in Master je bilo prodano zelo malo, ker cene v USA nisi bile konkurenčne. Danes se je zaradi zbiranja in obnavljanja število Porsche dizelskih traktorjev v Severni Ameriki drastično povečalo. Zbiranja in obnavljanje Porsche dizelskih traktorjev je postal edinstven in cenovno zanimiv hobi. Cena popolnoma prenovljenih Porsche dizelskih traktorjev se na trgu giblje med 15000$  in 20000 $, nerestavriranih pa v razponu med 5000 $ in 6000 $,  če so v dobrem in voznem stanju.

Pomembni mejniki v razvoju Porsche traktorjev
1934 - Začetek načrtovanja in izdelave treh preskusnih vozil z bencinskim motorjem
1937 - Uradnih nalog nemške vlade za razvoj ljudskega traktorja.
1950 - Allgaier začne s  proizvodnje slavnega  AP17 aluminijskega traktorja za katerega je Porsche oblikoval 2-valjni, zračno hlajenjen diezelski motor z razvitimi 18 KM.
1951 - Umrl  Prof. Dr. Ferdinand Porsche
1953 - Začetek proizvodnje novega zelenega Allgaier - Sistem Porsche - traktorjev. Izdelovalec je ponujal 11KM, 22 KM, 33 KM in 44 KM. Allgaier to leto preneha s proizvodnjo njihovih  starih, vodno hlajenih motorjev.
1954 - Visok obseg prodaje zahteva večje proizvodne objekte. Ustanovijo Porsche-Diesel Motorenbau GmbH .
1956 - Poleg stare tovarne Donier/Zeppelin so začeli graditi novo tovarno v Friedrichshafen - Manzell.
1956 - Začnejo s proizvodnjo novih diezelskih rdečih traktorjev PORSCHE. Na trg so dali štiri modele: JUNIOR, STANDARD, SUPER in MASTER  (14 KM, 25 KM, 38 KM in 50 KM).
1957 - Doma so prodali približno 11.000 enot, izvozili pa 6000 enot. Sporazum s družbo Deutz o delitvi tehnologije in nakupu posameznih delov.
1958 - Proizvedejo približno 20.000 traktorjev.
1959 - Uvedejo na novo oblikovano proizvodno linijo z 15KM, 20KM, 26KM, 30KM, 35KM in 55 KM.
1960 - Doma prodajo že približno 10.000 enot in izvozijo približno 6000 enot. Uvedli so na novo razviti Bosch-hidravlični dvižni in regulacijski sistem.
1962 - Proti konca leta 1962 se je družba lastnica Mannesmann AG odločila, da bo prenehate z prizvodnjo traktorjev.
1963 - Zadnji Porsche dizelski traktor je bi izdelan proti konec leta 1963, veliko število traktorjev pa je bilo sestavljeno še v začetku leta 1964. Vir: Wikipedia, www.porsche-diesel.com

Porsche Junior

Serija traktorjev Junior je bila opremljena z enovaljnim dizelskim motorjem in je imela sedem tipov traktorjev: Junior 4 in pet tipov Junior 108 z 14KM (10kw) motorjem in pa Junior 109 z motorjem moči 15KM (11,2kw). Poleg te serije je bil z enovaljnim motorjem moči 11KM (9kw) opremljen še Porsche 111 v dveh variantah, z istim motorjem v več variantah pa so bili opremljeni tudi traktorji  Allgaier Porsche. Teža teh traktorjev je bila med 645 kg in 950kg, širina med 1460mm in 1490mm, dolžina med 2475mm in 2840mm. Izdelovali so jih med leti 1957 in 1962, vseh modelov tipa Junior pa je bilo narejenih okrog 30500. Cena novih modelov je bila med  4847 DM in 6170 DM.  Vir: http://porschediesel.stereofx.org

       

       

         

         

         

Porsche Standard
Z dvovaljnim motorjem je bilo v seriji Standard opremljeno 11 traktorjev in sicer dva tipa z 15kw motorjem (Standard AP in T 217), en tipi z 20KM (16kw) motorjem ( U 218), 4 tipi z 38KM (28kw) motorjem (N 208, H 218, V 218 in S 218 ), tip Star 238 z 24KM (18kw) motorjem in tip Star 219 z 29KM (22kw) motorjem (poleg teh modelov so bili z dvovaljnimi motorji različnih moči opremljeni tudi traktorji Allgaier Porsche). Teža teh modelov je bila od 940kg do 1519kg, širina od 1460mm do 1570mm, dolžina od 1460mm do 1570mm. Proizvajali so jih od leta 1958 do 1963. Narejenih je bilo okrog 57000 traktorjev tega modela. Cena novih modelov se je gibala med 8155 DM in 12055 DM. Vir: http://porschedisel.stereofix.org

       

       

          

         

         

          

Porsche Super
Serija Super je imela 6 tipov traktorjev. Vsi modeli so bili opremljeni s trivaljnim dizelskim motorjem z močjo 38KM (28,3kw) in delovno prostornino 2467 cm/3 (tip 308 in L318) in 2625 cm/3 (tip 309, L 319, 329 in 339). Teža teh traktorjev je od 1530kg do 2580kg, širina od 1150mm do 1826mm, dolžina od 2790mm do 3510mm. Hitrost se je bila med 19 km/h in 27 km/h. Izdelovali so jih do leta 1956 do 1963. Izdelanih je bilo vsega skupaj okrog 11105 traktorjev modela Super. Cena teh modelov se je gibala med 9760 DM in 14 280 DM.  Vir: http://porschediesel.stereofx.org

         

         

        

         

            

           

       

 

Porsche Master
V serija Master je bilo 7 traktorjev. Opremljeni so bili s štirivaljnim dizelskim motorjem moči 50KM (37kw) in delovno prostornino 3288 cm/3 (tip P 114, 408 in 409) in 3500 cm/3 ( tip 419 in 429). Teža traktorjev tipa Master je od 1788kg do 2575kg, širina od 1640mm do 1885mm, dolžina od 3110mm do 3659mm. Hitrost traktorjev je bila med 19 km/h in 27 km/h. Izdelovali so jih od leta 1958 do 1963. Vsega skupaj je bilo v teh letih narejeno približno 1100 traktorjev tipa Master. Cena novih modelov je bila med 14700 DM in 15290 DM.  Vir: http://porschediesel.stereofx.org

       

       

         

       

        

        

Porsche P312 - Coffee Train
Pred rjo je bili ta traktor rešen iz skladišča v Braziliji in po morju prepeljan v Združeno kraljestvo leta 2000. Dve leti so potrebovali za obnovo. Ta izreden stroj je križanec med majhno podmornico in izstrelkom. Če verjamete, narejenih je bilo samo 300 primerkov za kavne plantaže v Braziliji.
Briljantno oranžen izgled traktorja je na tem aerodinamičnem traktorju odločilen. Oblikovan je bil z namenom preprečiti  škodo na občutljivih kavnih rastlinah. Prav tako je ta traktor z dvocilidskim bencinskim motorjem prostornine 1800cm3 in močjo 24KM edini v Porschejevi dediščini - lastniki kavnih plantaž ne želijo v bližini kavnih rastlin škodljivih dizelskih hlapov, ker škodujejo aromi kavnih zrn.  Vir: www.tractorshed.com